W ogólnym rozrachunku respondenci uznali także, że social media marketing jest najbardziej efektywnym kanałem działań (78%)
Według raportu „State Of Social Media 2018” połowa ankietowanych wskazała, że nie ma udokumentowanej strategii social media – bardziej skłonne do tego są większe firmy (powyżej 50 pracowników), aniżeli zatrudniający mniej niż 50 osób.
Social media marketing może przynieść firmom wiele korzyści. Już 74% z nich wierzy, że korzystanie z serwisów społecznościowych jest „w jakiś stopniu efektywne” lub „bardzo efektywne”. Firmy, które zdecydowały się na płatne formy promocji w mediach społecznościowych blisko dwukrotnie częściej wskazywały, że prowadzone działania są w opinii bardzo efektywne.
Social Media
Jak wpływają
na rozwój
Twojej firmy ?
W ramach raportu „State Of Social Media 2018” zapytano także, jak często publikowane są filmy – 37% osób wskazało, że robi to co miesiąc, a 25% nie robi tego wcale. 22% zadeklarowało, że udostępnia je co tydzień, natomiast 10% co dwa tygodnie. Zaledwie 6% wskazań to codzienne publikacje.
Według raportu Fanpage Trends Grudzień 2015, wykonanego przez Sotrender, w Polsce Facebook gromadzi 13,74 mln użytkowników, czyli ponad ¼ całej populacji kraju. To gigantyczna baza potencjalnych klientów, z której warto skorzystać. Podstawowym narzędziem komunikacji z użytkownikami jest fanpage marki.
Można za jego pomocą promować ofertę, rozdawać rabaty i prezenty oraz zbierać potrzebne do rozwoju uwagi od użytkowników. Trzeba pamiętać, że reprezentacja firmy na FB nie może być tablicą ogłoszeniową. W social media najważniejsza jest interakcja z ludźmi, a więc ciągłe reagowanie na ich zachowania. Po opublikowaniu każdego statusu należy monitorować odpowiedzi zalogowanych - wyjaśniać niejasności i zbierać uwagi, które mogą się okazać przydatne do kolejnych kampanii reklamowych.
Uważne śledzenie statystyk pozwali na optymalizację działań marketingowych, dopasowaniu ich do konkretnej grupy docelowej i jej potrzeb. Jednak nie jest to takie łatwe na jakie wygląda.
Każdy z serwisów posiada bowiem własną specyfikę i statystyki dotyczą nieco innych elementów. Każdy nowy post, każdy wpis udostępniony w Social Mediach to jakiś ruch w statystykach, mniejszy lub większy. Dokładne oraz regularne śledzenie tego ruchu statystyk daje nam ogromną wiedzę na temat grupy odbiorców potencjalnych oraz tych obecnych. Po dokładnej analizie wiemy jak przyciągnąć uwagę klienta w trudnym świecie konkurencji internetowej.
DOKŁADNA ANALIZA
Założenie profilu w social media to sprawa niezmiernie łatwa. Jednak właściwe prowadzenie takiego konta już tak łatwą sprawą nie jest i wymaga pewnego zaangażowania i kreatywności. Promocja za pośrednictwem wybranych kanałów społecznościowych jest rozsądnym posunięciem dla wielu firm. Social media warto traktować jako miejsce dialogu z odbiorcami, dzięki któremu można poznać potrzeby swoich klientów, a co za tym idzie lepiej dopasować do nich swoją ofertę. Z kolei dzięki bardziej spersonalizowanej ofercie, można mieć wpływ na wzrost sprzedaży wybranych usług/produktów.
Brzmi całkiem nieźle, prawda?
Dane wewnętrzne Instagramu z listopada 2017 pokazują, że na tej platformie istnieje ponad 25 milionów kont firmowych.
Ankieta przeprowadzona wśród użytkowników Instagramu w 2015 pokazuje, że aż 60 % z nich dowiaduje się tam o nowych produktach.
Ponad 2 miliony reklamodawców na całym świecie korzysta z Instagramu, aby relacjonować swoją aktywność i poprawiać wyniki biznesowe.
Zebraliśmy dla Was wyniki wielu badań, które pokazują pozytywny wpływ Social Mediów na firmę.
Pierwszym profitem jest właśnie możliwość zbudowania aktywnej, lojalnej społeczności klientów. Obecność marki na Facebooku lub w innych social media pozwala na świetną interakcję z klientami - na bieżąco mogą oni opiniować twój produkt, usługę lub inne działania. Dzięki temu wiesz, jakie są ich potrzeby i wymagania, przez co możesz lepiej dopasować swój towar do klientów. Social media pozwalają również na szybki kontakt - błyskawiczne odpowiedzi na zapytania członków społeczności lub czynny udział w dyskusji dotyczącej np. technologii zastosowanej w twoim produkcie.
Stworzymy piękną galerię, którą przeglądać można na ekranie komputera, smartfona lub tabletu. Dwa główne powody, dla których jedno zdjęcie warte jest 1000 słów, to:
SocialAde
ul. B. Głowackiego 3
98-300 Wieluń
ADRES
KONTAKT
MASZ PYTANIA?
socialade.biuro@gmail.com